Get Adobe Flash player
Főmenü
Címlap
---------------------------------------------
Képtár
---------------------------------------------
Filmtár
---------------------------------------------
Dokumentumtár
---------------------------------------------
Mozdonyvezetők Lapja
---------------------------------------------
Oldaltérkép
---------------------------------------------
MÁV értesítők
Keresés
Bejelentkezés
Kezdő oldal

Felavatták a CER Hungary vadonatúj, saját tulajdonba került mozdonyát a Magyar Vasúttörténeti Parkban. A nagy teljesítményű járművet a vasúti árufuvarozó vállalat attól a romániai Softronictól vásárolta, mely a hazai tulajdonban lévő LAC Holding vállalatcsoporttal együttműködve még ebben az évben mozdonygyárat nyit Magyarországon. A magyar gyárban eleinte a most bemutatott típus összeszerelését végzik, egy-két éven belül pedig saját fejlesztésekkel tökéletesítik a „Made in Hungary” mozdonyt.

Bővebben...

 

Folytatja járműveinek a felújítását a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. Az idén újabb 106, az elővárosi közlekedésben résztvevő járművet korszerűsítenek, a gyorsvonati, távolsági vonatok személykocsijai közül pedig 25 újul meg és válik egyben alkalmassá kerékpárszállításra is.

Bővebben...

 

Központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV-nél. Csaknem hétmilliárd forintos beruházással kétszintű, integrált központi forgalomirányítási rendszer valósul meg a GYSEV Zrt. vasútvonalain – tudtuk meg sajtósaiktól.

Bővebben...

 

Szeged - Kormányzati döntésen múlik, újraindul-e Szegedről a vasúti kamionfuvarozás. Helyi vállalkozók eddig 70 millió forintot gyűjtöttek össze, most az állami válaszra várnak. 100-150 munkahely sorsa múlik azon, eltekint-e a kormányzat a 150 milliós letéttől.

– Kétévnyi munka, és több tízmillió forint kisvállalkozói befektetés veszhet kárba, ha nem tudunk rövid időn belül elindulni. Pedig majdnem minden adott ahhoz, hogy újra közlekedjen Szeged és az ausztriai Wels között a Rola, azaz a kamionokat szállító vasúti szerelvény – mondja Tihanyi Zoltán. A Rola Kombi vasúti klaszter menedzsere azért fordult a nyilvánossághoz, hogy elmondja, a magyar kisvállalkozók is képesek lennének munkahelyet teremteni, nyereséges vállalkozást üzemeltetni. Azért beszél feltételes módban, mert az induláshoz egy minisztériumi döntés még hiányzik.

Bővebben...

 

Az ÖBB volt az egyetlen ajánlattevő a magyar vasúti társaság pályázatán. A MÁV 6,5 millió eurót (kb. kétmilliárd forintot) fizet a használt személykocsikért.

Egyetlen ajánlattevőként az ÖBB Personenverkehr AG szállíthat 55 használt vasúti személykocsit a MÁV-Start Zrt.-nek a közbeszerzési pályázat kedden nyilvánosságra hozott eredménye alapján - írta a Világgazdaság szerdán.

A vevő 6,5 millió eurót fizet a nem uniós forrásból finanszírozott vásárlás során a tendergyőztes ausztriai vasúttársaságnak. Az ÖBB olyan kocsikat ad el a MÁV-Startnak, amelyek legalább 140 kilométeres óránkénti sebességre alkalmasak

forrás: www.hvg.hu