Get Adobe Flash player
Főmenü
Címlap
---------------------------------------------
Képtár
---------------------------------------------
Filmtár
---------------------------------------------
Dokumentumtár
---------------------------------------------
Mozdonyvezetők Lapja
---------------------------------------------
Oldaltérkép
---------------------------------------------
MÁV értesítők
Keresés
Bejelentkezés
Kezdő oldal
Vasúti pályahálózat-működtető társaságot hoznak létre
snkereszt

Miután legkésőbb ez év végéig létre kell hozni a független pályahálózat-működtetőt, meg kellett teremteni a függetlenségének a feltételeit, illetve szabályozni kell a pályahálózat-működtető és a pályát használók viszonyát - erről szólnak a nemzeti fejlesztési miniszter rendelettervezetei, amelyek a kormány honlapján jelentek meg.

Bővebben...

 

Több ezer munkahely van veszélyben Záhonyban és környékén. A Dunaferr szállításainak visszaterelése rengeteget segítene, de a kabinet csak lassan mozdul. 

A forgalom visszaesése válsághelyzetet eredményezett Záhonyban. Az átrakókapacitás állami tulajdonban maradt részét működtető Záhony-Port Zrt. tulajdonosa, a MÁV azt írta lapunknak, hogy a forgalom az idei első fél évben 34 százalékkal csökkent. Az elbocsátások elkerülése érdekében a cég június 1-jétől csökkentett munkaidőt vezetett be.

Bővebben...

 

Kedvező változásokat hoz az utasoknak a vasút műszaki fejlesztése

fonagy_janos_lead

Egységes menetrendet, - tarifát és -jegyrendszert hoz a vasút folyamatban lévő műszaki fejlesztése, emellett átláthatóvá válik az utastájékoztatás is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn délelőtt az M1 aktuális csatornán.

Bővebben...

 

A mai napon megbeszélést tartott a Vasutasok Szakszervezete elnöke: Meleg János, a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás elnöke: Halasi Zoltán és a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnöke: Kiss László a három érdekvédelmi szervezet együttműködésének megújításáról. A felek áttekintették a vasúti munkavállalókat érintő legfontosabb feladatokat és egyeztettek ezekben az ügyekben való közös fellépésről. A három vezető egybehangzóan kijelentette, hogy elkötelezettek egy új együttműködési megállapodás aláírásban, melynek 2015. augusztus végig meg kell születnie. A vasúti érdekvédelmet meghatározó szervezetek vezetői abban is egyetértettek, hogy a kölcsönös támogatáson túl készek egy „új szövetség” létre hozásának a feltételeit megteremteni, melyről természetesen az érintett szakszervezetek tagsága dönt majd.

ujszovetsg

 

Több alapkoncepció versenyez a buszok-vonatok összehangolásáért, de a megvalósítás hatékonyságán több múlhat, mint hogy milyen vállalati formát választanak majd hozzá.

A korábbi nagy nekibuzdulást követően újra napirendre került a Volánok és a MÁV reformja. Legutóbb 2012-ben siklott ki a közösségi közlekedés reformja, emlékezetes volt, amikor szinte egyszerre mondott le a MÁV és a Volán vezére is az eredeti tervek feladása miatt. Aztán Orbán kinevezte Fónagy Jánost egy újabb teljes átszervezésre és alapvető reformra, de túl sok minden nem történt alatta ez ügyben. 

A MÁV és a Volán ezért érdemben változatlan formában működik egymás mellett évtizedek óta. Várhatóan most is a megvalósításon lesz majd a fő hangsúly, és hogy azt kik vezessék, kevéssé azon, hogy milyen vállalati formát találnak ki az egészhez. Azért a végső vállalattípus sem lesz feltétlenül mindegy, felértékelheti egyrészt az ügy politikai jelentőségét, másrészt pedig egyes szervezeti formák jobban támogatják a vezetést abban, hogy együttműködésre szorítsák a MÁV-on vagy a Volánon belüli évtizedes kiskirályságokat.

Bővebben...

 


pajzs logo szines msolataKorábban már 2012-ben megállapodtunk az akkori MÁV-TRAKCIÓ vezetésével a mozdonyvezetői bértábla módosításról. Ennek értelmében megszületett a 35 év feletti gyakorlati idővel rendelkezők mozdonyvezetők bértarifacsoportja, de az abban szereplő alapbér megegyezik a 30 év feletti gyakorlati idővel rendelkezők csoportjában szereplő összeggel. A hivatkozott munkáltatói ígéret szerint 2012. év végén a biztató üzleti eredmények terhére az alapbéremelésre sor került volna, de akik ezt a vállalást tették, azok már nem itt dolgoznak. A Mozdonyvezetők Szakszervezete folyamatosan napirenden tartotta ezt az ügyet, de az aktuális vezetők nem voltak hajlandók erről érdemben tárgyalni.

Változás a 2015. évi béremelés alkalmával történt, amikor is 2015. február 19-én szándéknyilatkozatban kötelezte el magát a MÁV-START vezetése: „hogy a mozdonyvezetőkre vonatkozó bértarifa rendszer 35 éven felüli szakmai gyakorlati idővel rendelkező mozdonyvezetőkről szóló táblázatban szereplő alapbér összegéről tárgyalásokat kezdeményeznek és annak emelt összegéről 2015. I. félév végéig megállapodnak”. A tárgyalások során szakszervezetünk végig együttműködő magatartást tanúsított, de a munkáltató nem hajlandó az alapbéremelésre. A Mozdonyvezetők Szakszervezete elfogadta a 10 000 Ft-os emelés két részletben történő végrehajtását, 2015. július elsejétől 5 500 Ft-os, 2016. január elsejétől 4 500 Ft-os alapbéremelést a 35 éven felüli gyakorlati idővel rendelkező mozdonyvezetők esetében. A cégvezetés azonban vállalásával ellentétben nem hajlandó megállapodni az alapbéremelésről, csak bérkiegészítésként hajlandó a fenti összegeket kifizetni, akár egyoldalú munkáltatói intézkedésként is.

A Mozdonyvezetők Szakszervezete ilyen tartalmú megállapodást nem kívánt és a jövőben sem szándékozik aláírni, ami a munkáltató kényének és kedvének szolgáltatná ki a kollégákat. A bérkiegészítés főjellemzője, hogy azt a társaság vezetése bármikor visszavonhatja. Ilyen „fegyelmező eszközt” szakszervezetünk nem ad a munkáltató kezébe. A cégvezetés jól kitapintható célja, hogy megbénítsa a mozdonyvezetői érdekvédelmet, hiszen egy ilyen megállapodás aláírása után „zsarolhatóvá” válna szakszervezetünk. A jövőben ilyen helyzetben nem tudnánk tagjaink jogaiért és érdekeiért fellépni anélkül, hogy ne kellene számolni azzal munkáltatói fenyegető kockázattal, miszerint: „ha nem úgy viselkedtek, ahogy azt mi elvárjuk, akkor elvesszük ám tagjaitoktól a bérkiegészítést!” Ismerjük a hatalmi pozícióból fakadó mondást: „a kollektív szorongás a jó alattvaló ismérve”. A Mozdonyvezetők Szakszervezete viszont ellenáll a munkáltatói nyomásgyakorlásnak és továbbra is elkötelezi magát a mozdonyvezetői érdekvédelem cselekvőképessége mellett!

Bővebben...

 

cspkeA személyszállító vasúttársaság vezetői feladatait 2015. augusztus 1-jétől Csépke András látja el megbízott vezérigazgatóként. A MÁV-START Zrt. jelenlegi vezérigazgatója, Zaránd György július 31-ével közös megegyezéssel távozik a MÁV-csoporttól.

.

Csépke András gépészmérnöki, közlekedésmenedzseri és gazdasági mérnöki diplomával rendelkezik. 1990 óta dolgozik a vasútnál, a záhonyi vontatási főnökségen kezdte pályafutását. A szakmai ranglétrát végigjárva műhelyvezetőként búcsúzott Záhonytól, hogy 2005-től a debreceni Körzeti Járműfenntartási Központ vezetőjeként folytassa munkáját. A szakember 2008-tól a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. járműkarbantartási vezetője, 2010. november 1-jétől műszaki vezérigazgató-helyettese, majd 2011. december 1-jétől a társaság vezérigazgatója volt. 2012. december 1-jétől az integrált MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. üzemeltetési igazgatójaként, 2015. január 1-jétől pedig üzemeltetési vezérigazgató-helyetteseként dolgozott. Munkája elismeréseként 2011-ben Vasút Szolgálatáért ezüst fokozatú kitüntetésben részesült.

 

Magyarországon a vasúttal kapcsolatos műszaki fejlesztési irányok jók, a következő időszakban a feladat ezen vívmányok átültetése az utasok jobb kiszolgálása érdekében - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára péntek este az M1 aktuális csatornán.

Fónagy János szerint elérendő mintaként szolgál a német vasúthálózat, amely tömegméretekben a legmegbízhatóbb Európában, a legjobban szolgálja ki az utasokat. Kifejtette, hogy 2010-ben egy lepusztult, háború utáni vasút volt Magyarországon, megszüntetett pályákkal, több mint 300 milliárd forint adóssággal, szétzilált szervezeti intézményrendszerrel, eladott teherszállító üzletággal.

Öt év alatt a magyar reformok hatására a vasútnak átlátható egységes szervezeti rendszere lett, csaknem 380 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, több tucat motorvonatot állítottak forgalomba, továbbá 2010 óta munkabéke van, a vasutasok jövedelme 12 százalékkal növekedett, nem voltak tömeges elbocsátások, leállítások és a korábban bezárt 39 vasútvonalból 11-et újra nyitott a kormány - részletezte az államtitkár. A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakra jutó ezer milliárd forintos támogatásról elmondta, hogy továbbra is döntően a nemzetközi fővonalakat, illetve a fizetős utasok nagy hányada által használt elővárosi vasutakat korszerűsítik, fejlesztik

Hozzátette: jelenleg 39 jogcímen vehető igénybe vasúti kedvezmény, az utazók túlnyomó része ingyen, vagy nagyon kedvezményesen utazik, ami jelentős terhet ró az állami költségvetésre.

Forrás: MTI

 

Nem a Simicska-vihar tépi a MÁV-ot

Folytatódhat a MÁV átalakítása. A divatos trendbe az illeszkedne, ha a nemzeti vasút aktuális foltozgatását Orbán Viktor és Simicska Lajos viszálya hatná át, ám az első személycserék mögött inkább vállalaton belüli okokat kell keresni. A vasutasok mindenesetre hosszasan tudják sorolni, ki és mit baltázott el, közben találgatják, ki jön, és ki megy még ezután.

Bővebben...