Get Adobe Flash player
Főmenü
Címlap
---------------------------------------------
Képtár
---------------------------------------------
Filmtár
---------------------------------------------
Dokumentumtár
---------------------------------------------
Mozdonyvezetők Lapja
---------------------------------------------
Oldaltérkép
---------------------------------------------
MÁV értesítők
Keresés
Bejelentkezés
Kezdő oldal

Kedvező változásokat hoz az utasoknak a vasút műszaki fejlesztése

fonagy_janos_lead

Egységes menetrendet, - tarifát és -jegyrendszert hoz a vasút folyamatban lévő műszaki fejlesztése, emellett átláthatóvá válik az utastájékoztatás is - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára hétfőn délelőtt az M1 aktuális csatornán.

Bővebben...

 

cspkeA személyszállító vasúttársaság vezetői feladatait 2015. augusztus 1-jétől Csépke András látja el megbízott vezérigazgatóként. A MÁV-START Zrt. jelenlegi vezérigazgatója, Zaránd György július 31-ével közös megegyezéssel távozik a MÁV-csoporttól.

.

Csépke András gépészmérnöki, közlekedésmenedzseri és gazdasági mérnöki diplomával rendelkezik. 1990 óta dolgozik a vasútnál, a záhonyi vontatási főnökségen kezdte pályafutását. A szakmai ranglétrát végigjárva műhelyvezetőként búcsúzott Záhonytól, hogy 2005-től a debreceni Körzeti Járműfenntartási Központ vezetőjeként folytassa munkáját. A szakember 2008-tól a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. járműkarbantartási vezetője, 2010. november 1-jétől műszaki vezérigazgató-helyettese, majd 2011. december 1-jétől a társaság vezérigazgatója volt. 2012. december 1-jétől az integrált MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. üzemeltetési igazgatójaként, 2015. január 1-jétől pedig üzemeltetési vezérigazgató-helyetteseként dolgozott. Munkája elismeréseként 2011-ben Vasút Szolgálatáért ezüst fokozatú kitüntetésben részesült.

 

A mai napon megbeszélést tartott a Vasutasok Szakszervezete elnöke: Meleg János, a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete Szolidaritás elnöke: Halasi Zoltán és a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnöke: Kiss László a három érdekvédelmi szervezet együttműködésének megújításáról. A felek áttekintették a vasúti munkavállalókat érintő legfontosabb feladatokat és egyeztettek ezekben az ügyekben való közös fellépésről. A három vezető egybehangzóan kijelentette, hogy elkötelezettek egy új együttműködési megállapodás aláírásban, melynek 2015. augusztus végig meg kell születnie. A vasúti érdekvédelmet meghatározó szervezetek vezetői abban is egyetértettek, hogy a kölcsönös támogatáson túl készek egy „új szövetség” létre hozásának a feltételeit megteremteni, melyről természetesen az érintett szakszervezetek tagsága dönt majd.

ujszovetsg

 

Egyetlen fővárosi vasútállomás állapotával sem elégedett a MÁV elnök-vezérigazgatója. Dávid Ilona az InfoRádió Aréna című műsorában a különféle fejlesztésekről és társaság migránsok szállításával kapcsolatos feladatairól is beszélt.

 
Egyre inkább érték az utazással töltött idő - fogalmazott Dávid Ilona.

Hasznosan kívánják eltölteni az utasok ezt az időt. Nem mindegy, hogy milyen körülmények között utaznak, ezért a szolgáltatás színvonalának növelése csak részben jelenti azt, hogy új járműveket szerzünk be - mondta Dávid Ilona. 

Bővebben...

 

Vissza a korkedvezményes nyugdíjat!

Határozati javaslatot nyújtott be a Jobbik, amellyel a korkedvezményes nyugdíj igénybevétele lehetőségének visszaállítását szeretné elérni. Sneider Tamás, az Országgyűlés alelnöke több ezer aláírást vett át mozdonyvezetők képviselőjétől, akik azt szeretnék elérni, hogy a plusz járulékok befizetésével „megváltott” korábbi nyugdíjazásuk lehetősége ne vesszen el.

Bővebben...

 

Magyarországon a vasúttal kapcsolatos műszaki fejlesztési irányok jók, a következő időszakban a feladat ezen vívmányok átültetése az utasok jobb kiszolgálása érdekében - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára péntek este az M1 aktuális csatornán.

Fónagy János szerint elérendő mintaként szolgál a német vasúthálózat, amely tömegméretekben a legmegbízhatóbb Európában, a legjobban szolgálja ki az utasokat. Kifejtette, hogy 2010-ben egy lepusztult, háború utáni vasút volt Magyarországon, megszüntetett pályákkal, több mint 300 milliárd forint adóssággal, szétzilált szervezeti intézményrendszerrel, eladott teherszállító üzletággal.

Öt év alatt a magyar reformok hatására a vasútnak átlátható egységes szervezeti rendszere lett, csaknem 380 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, több tucat motorvonatot állítottak forgalomba, továbbá 2010 óta munkabéke van, a vasutasok jövedelme 12 százalékkal növekedett, nem voltak tömeges elbocsátások, leállítások és a korábban bezárt 39 vasútvonalból 11-et újra nyitott a kormány - részletezte az államtitkár. A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakra jutó ezer milliárd forintos támogatásról elmondta, hogy továbbra is döntően a nemzetközi fővonalakat, illetve a fizetős utasok nagy hányada által használt elővárosi vasutakat korszerűsítik, fejlesztik

Hozzátette: jelenleg 39 jogcímen vehető igénybe vasúti kedvezmény, az utazók túlnyomó része ingyen, vagy nagyon kedvezményesen utazik, ami jelentős terhet ró az állami költségvetésre.

Forrás: MTI

 

Több alapkoncepció versenyez a buszok-vonatok összehangolásáért, de a megvalósítás hatékonyságán több múlhat, mint hogy milyen vállalati formát választanak majd hozzá.

A korábbi nagy nekibuzdulást követően újra napirendre került a Volánok és a MÁV reformja. Legutóbb 2012-ben siklott ki a közösségi közlekedés reformja, emlékezetes volt, amikor szinte egyszerre mondott le a MÁV és a Volán vezére is az eredeti tervek feladása miatt. Aztán Orbán kinevezte Fónagy Jánost egy újabb teljes átszervezésre és alapvető reformra, de túl sok minden nem történt alatta ez ügyben. 

A MÁV és a Volán ezért érdemben változatlan formában működik egymás mellett évtizedek óta. Várhatóan most is a megvalósításon lesz majd a fő hangsúly, és hogy azt kik vezessék, kevéssé azon, hogy milyen vállalati formát találnak ki az egészhez. Azért a végső vállalattípus sem lesz feltétlenül mindegy, felértékelheti egyrészt az ügy politikai jelentőségét, másrészt pedig egyes szervezeti formák jobban támogatják a vezetést abban, hogy együttműködésre szorítsák a MÁV-on vagy a Volánon belüli évtizedes kiskirályságokat.

Bővebben...

 

Nem a Simicska-vihar tépi a MÁV-ot

Folytatódhat a MÁV átalakítása. A divatos trendbe az illeszkedne, ha a nemzeti vasút aktuális foltozgatását Orbán Viktor és Simicska Lajos viszálya hatná át, ám az első személycserék mögött inkább vállalaton belüli okokat kell keresni. A vasutasok mindenesetre hosszasan tudják sorolni, ki és mit baltázott el, közben találgatják, ki jön, és ki megy még ezután.

Bővebben...