Get Adobe Flash player
Főmenü
Címlap
---------------------------------------------
Képtár
---------------------------------------------
Filmtár
---------------------------------------------
Dokumentumtár
---------------------------------------------
Mozdonyvezetők Lapja
---------------------------------------------
Oldaltérkép
---------------------------------------------
MÁV értesítők
Keresés
Bejelentkezés
Kezdő oldal
pajzs logo szines msolataA MOSZ vezető tisztségviselőinek jelöltállítási határideje ma déli 12.00 órakor lejárt. A Jelölő és Választási Bizottság jelenlévő tagjai megvizsgálták a beérkezett jelöléseket formai és tartalmi szempontból és következő megállapítást rögzítették jegyzőkönyvben.
Összesen beérkezett jelölések száma:25 db. Egy darab jelölés érvénytelen volt, mert nem tartalmazott elfogadó nyilatkozatot.

Az alábbi személyekre a következő számú jelölések érkeztek be.

Elnöknek jelölték: Barsi Balázst  (1 db. jelölés)

                              Kiss Lászlót    (7 db. jelölés)

                              Vas Lászlót     (1 db. jelölés)

Alelnöknek jelölték:  Apavári Józsefet    (7 db. jelölés)

                                   Dr. Dancsa Attilát (8 db. jelölés)

Más jelölt nem volt.

 A Választási Szabályzatunk szerint az elnök és alelnök jelöltek, előzetes jelölés után, a tisztújító Kongresszuson pedig nyílt jelöléssel kerülhetnek fel a szavazólapra. Az elnök és az alelnökök személyére vonatkozó jelölést a kongresszus előtt legalább 15 nappal korábban közzé kell tenni. A honlapon történő közzététel mellett a fenti névsor a küldötteknek e-mail-ben is megküldésre került.

 

Majdnem 12 milliárd forintból villamosítja a Hegyeshalom–Csorna–Porpác vasútvonalat a GYSEV – jelentették be a társaság vezetői csütörtökön sajtótájékoztatón.

Az uniós forrásból megvalósuló projekt keretében a Csorna-Porpác szakaszon decemberre, Hegyeshalom és Csorna között a jövő év nyarára végeznek a munkálatokkal.

Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója az eseményen azt emelte ki: a beruházás révén jelentősen bővülhet a térség észak-déli irányú vasúti teherforgalma is.

Bővebben...

 

Egyes vasútvonalakon szinte már menetrendszerűen tíz perceket késnek a vonatok. Részben a késések miatt tavaly 190 ezer jegyet váltottak vissza, ami 270 millió forint bevételkiesést okozott a vasútnak. Egyelőre nem tudni, ki a felelős.

A Budapest–Székesfehérvár vonalszakaszon a forgalomszabályozó próbaüzem még tart, de az elmúlt hetekben már nem fordult elő olyan probléma, ami miatt késtek volna a vonatok. A Budapest–Püspökladány szakaszon az elmúlt hetekben valóban többször is előfordult késés, melynek egyik oka a Szolnok–Szajol szakaszon végzett felújítás lehet. Ezek a munkálatok október közepétől nem okoznak késéseket – ígérte a MÁV Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Bővebben...

 

A MÁV új piacokra indul: Perzsia Ékszerei néven szerelvényt közlekedtet Teheránba. A jegyek olcsónak semmiképpen sem mondhatóak, hiszen a legkedvezőbb árú is vetekszik egy autó árával. Ennek ellenére az októberi járatra már minden hely elkelt.

Bővebben...

 

Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek. A MÁV elismerte a hibát – írja a Népszabadság. Az uniós ellenőrzés talált hibákat a MÁV-START Zrt. saját fejlesztésű Inter-City+ vasúti személykocsi-családjának két prototípusán.

Az 1,4 milliárd forintból sínre állított vagonokat közösen ellenőrző két minőségbiztosító cég, a Luxcontrol és a TÜV kéttucatnyi kifogást jegyzőkönyvezett. A MÁV-nál úgy készülnek, a fejlesztésre elnyert 462 millió forintot nem kell visszafizetniük a hibák miatt.

A Népszabadság úgy tudja, a vagonok két komoly kritikát kaptak. Az egyik, hogy az IC+ vagonok lépcsői nem felelnek meg a szabványnak. A korábbi előírásokba belefért, hogy a lépcsőakna felfelé szűküljön, az újak azonban már nem teszik ezt lehetővé.

A másik hiányosság, hogy az IC+ vagonok nem felelnek meg a mozgáskorlátozottak esélyegyenlősége biztosítását előíró uniós szabályoknak, a kocsik ajtaján ugyanis nem férnek be a kerekesszékesek. A MÁV szerint ez nem érdemi probléma, az új másodosztályú kocsik tervezésénél ugyanis eleve nem számoltak kerekesszékkel utazókkal.

A problémát nem feltétlenül a teljes vagoncsalád áttervezésével orvosolnák, ehelyett vegyes használatú kocsik kialakítására készülnek, amelyek az ígéretek szerint nemcsak a kerekesszékkel vonatra szállók, hanem a kerékpárral utazók kiszolgálására is alkalmasak lesznek. Ahhoz, hogy az IC+ megkapja a minőségtanúsítványt és elkezdődhessen a sorozatgyártás, a vagonokat át kell tervezni.

forrás: MTI

 

Magyar-orosz vasúti fejlesztésekről folytatott kétoldalú megbeszélést a MÁV elnök-vezérigazgatója és az oroszországi vasutak elnöke - Közölte az MTI-vel a MÁV

 

Bővebben...