Kétvágányúsítják a 120-as vonal Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát

Kétvágányúsítják a 120-as vonal Békéscsaba és Lőkösháza közötti szakaszát

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kiírta a pályázatot a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométer modernizálására és kétvágányúsítására. Békéscsabától a román országhatárig tartó fejlesztésben 160 km/h sebességre építik át a pályát, felújítják az állomásokat.

Bővebben

Nagysebességű álmok a valóság ellen

Nagysebességű álmok a valóság ellen

Egymás után érkeznek az elmúlt években az egyre hosszabb, gyorsabb, drágább és hangzatosabb hírek a különböző vasúti gigaberuházásokról. Lassan megszámolni is nehéz, hány helyre fogunk eljutni néhány év múlva 350-el száguldó szuperexpresszekkel. Annyira nehéz elhinni, hogy valószínűleg nem is igaz. De akkor miért van ezekből ennyi és miért annyira károsak ezek a tervezgetések a mai magyar vasúti valóságban? A RegionalBahn.hu írása

Bővebben


Véglegesen lekerül a napirendről a V0 megépítése?

Véglegesen lekerül a napirendről a V0 megépítése?

A következő időszakban mintegy 40 százalékos forgalomnövekedés várható a vasúti árufuvarozásban, ez pedig nem indokolja, hogy megépüljön a korábban tervezett, a fővárost elkerülő tehervasúti félgyűrű – mondta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója Vitézy Dávid egy, a déli körvasútról rendezett fórumon. 

Bővebben

2020 július-augusztus

Mozdonyvezetők Lapja

2020 július-augusztus

Megtekintés Korábbi számok

További híreink

Október 20-a, Szolgálatteljesítés közben elhunytak emléknapja. Emlékezzünk!

Október 20-a, Szolgálatteljesítés közben elhunytak emléknapja. Emlékezzünk!

A magyar vasút születése óta több mint hatvan vontatási dolgozó hunyt el munkavégzés közben. Szlávik István mozdonyvezető  kollégánk tíz éve bekövetezett tragikus balesetének napját, október 20-át akkor, a Mozdonyvezetők Szakszervezete a Mozdonyvezetők Gyásznapjának, a Szolgálatteljesítés közben elhunytak emléknapjának nyilvánította és egy központi emlékhelyet hozott létre. A MOSZ székház falán elhelyezett emléktábla szerepe kettős. Emlékeztet az elhunyt családapákra, kollégákra, valamint figyelmeztet a vasúti közlekedés kockázataira, a mozdonyvezetői hivatás veszélyeire. A Mozdonyvezetők Szakszervezete Küldöttközgyűlésének tagjai múlt heti ülésükön emlékeztek meg a szolgálat közben elhunytakról, koszorút helyeztek el és gyertyát gyújtottak tiszteletükre.

56 Vectron kapott magyarországi hatósági üzembehelyezési engedélyt

56 Vectron kapott magyarországi hatósági üzembehelyezési engedélyt

A 1293 sorozatú mozdonyok üzembehelyezési folyamatát az ÖBB felkérésére az RCH szakemberei bonyolították le. Az utolsó hatósági vizsgálatokat, fék- és futáspróbákat, továbbá ETCS meneteket követően lezárultak az eddigi, mozdonyokkal kapcsolatos legnagyobb volumenű magyarországi hatósági üzembehelyezési eljárások. Ezzel az 56 mozdonnyal már több mint 200 Vectron közlekedhet a magyarországi vonalhálózaton.

Elkészült a Fertőszentmiklós-országhatár közötti vasútvonal teljes felújítása

Elkészült a Fertőszentmiklós-országhatár közötti vasútvonal teljes felújítása

Hivatalosan is átadták a forgalomnak a GYSEV Zrt. Fertőszentmiklós-országhatár közötti, teljes egészében felújított vasútvonalát. A 9-es számú vonal rekonstrukciója idén áprilisban kezdődött, a munkálatokkal szeptemberben végeztek a szakemberek. A 2,7 milliárd forintos beruházás átadásakor Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára hangsúlyozta a beruházás kiválóan példázza, hogy a hazai közlekedési hálózatok gyors ütemű fejlesztését a koronavírus-járvány sem akasztotta meg, nem késleltette.

Gigantikus vasútfejlesztési csomag a szomszédos Ausztriában.

Gigantikus vasútfejlesztési csomag a szomszédos Ausztriában.

A következő hat évben 17,5 milliárd eurót fektetnek be vasúti infrastruktúra bővítésébe Ausztriában. Ezt rögzíti az ÖBB 2021-2026 közötti keretterve, amelyről a Miniszterek Tanácsában döntés született, mindez a klímaválság elleni küzdelem jegyében. Az Ausztria egész területén vasúti projektekre szánt több mint 17 milliárd euróból a tervek szerint vasútvillamosítás, a regionális és helyi, valamint az elővárosi közlekedés bővítése valósul meg.

Ausztria lemondott a pályahasználati díjakról, hogy ezzel is támogassa a vasúti közlekedést

Ausztria lemondott a pályahasználati díjakról, hogy ezzel is támogassa a vasúti közlekedést

Ausztria Közelekedési Minisztériuma utasította az Osztrák Szövetségi Vasutat, hogy október 8-tól lemondjon a személyszállítás és az árufuvarozás területén a pályahasználati díjak beszedésétől-tette közzé az IRJ vasúti portál. Az intézkedés az ÖBB és a Westbahn járatait érinti a személyszállításban és a múlt hónapban elfogadott uniós rendeleten alapul, amely az év végéig, és ha szükséges, azon túl is lehetővé teszi a pályadíjak csökkentését vagy akár megszüntetését.

Nyugat-Európa felé terjeszkedik a CER

Nyugat-Európa felé terjeszkedik a CER

A magyar tulajdonú CER vasúti árufuvarozó csoportnak tavaly sikerült meglovagolnia a konjunktúra által generált fuvarozásiigény-növekedést, és eddigi legjobb évét zárta –  írja a Világgazdaság. Sikeresen bővítette az ügyfélkörét is, főként a szlovákiai és a csehországi piacon. Fontos múlt évi esemény volt, hogy a CER Hungary Zrt. megszerezte a kibővített vasútbiztonsági tanúsítványt Horvátországra, és egy újabb ország vasúthálózatán továbbíthat saját jogon szerelvényt.

Egyszeri kifizetés a Startnál 2.0 és nő a járműkarbantartók alapbére

Egyszeri kifizetés a Startnál 2.0 és nő a járműkarbantartók alapbére

A MÁV-START-nál az egyszeri kifizetésekkel kapcsolatos további egyeztetések lezárultak, a MOSZ kezdeményezte munkakörök közül a gépészeti vonalellenőrök, mozdonyfelvigyázók, munkaidőbeosztás-készítők részére 100.000 Ft juttatás valósult meg, a személyzetirányítók 80.000 Ft kifizetést kaptak. Az érdekképviseletek és a Munkáltató tárgyalásainak eredményeként a járműkarbantartók alapbérének rendezésére is sor került.

Hetente érkezik újabb KISS a MÁV-START-hoz

Hetente érkezik újabb KISS a MÁV-START-hoz

A Stadler az év végéig hetente ad át a MÁV-Startnak egy-egy emeletes motorvonatot – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek a cég vezérigazgatója. Dunai Zoltán arról is beszélt, hogy a svájci vállalkozás növeli magyarországi gyártó- és karbantartó-kapacitásait, valamint létszámát azért, hogy a kettős üzemű (akkumulátoros-felsővezetéki) valamint a MÁV–HÉV járműtenderén több mint ötvenszázalékos magyar hányaddal rendelkező járművekkel pályázhasson.