A mozdonyvezetői hivatásért

Mozdonyvezetők Szakszervezete

Ausztria lemondott a pályahasználati díjakról, hogy ezzel is támogassa a vasúti közlekedést

,

Ausztria Közelekedési Minisztériuma utasította az Osztrák Szövetségi Vasutat, hogy október 8-tól lemondjon a személyszállítás és az árufuvarozás területén a pályahasználati díjak beszedésétől-tette közzé az IRJ vasúti portál. Az intézkedés az ÖBB és a Westbahn járatait érinti a személyszállításban és a múlt hónapban elfogadott uniós rendeleten alapul, amely az év végéig, és ha szükséges, azon túl is lehetővé teszi a pályadíjak csökkentését vagy akár megszüntetését.

Az osztrák kormány még áprilisban megállapodott az ÖBB és Westbahn ideiglenes közszolgáltatási kötelezettségéről az óránkénti Bécs–Salzburg járatok üzemeltetésének fenntartása érdekében a világjárvány idején. Ez volt az első alkalom, hogy a kormány az állami és a magán szolgáltatóval egyenlő módon állapodott meg. Az eredeti három hónapos megállapodást október 7-ig meghosszabbították, és a kormány azóta mintegy ötvenmillió eurót fizetett a szolgáltatások támogatására.

Az ÖBB október 8-tól visszaállította a világjárvány előtti menetrendjét Bécs és Salzburg között, és óránként ismét két járatot kínál. Az üzemeltető a korábbi utasforgalom 60-70 százalékos visszaeséséről számolt be. A Westbahn szóvivője azt mondta az International Rail Journal-nak (IRJ), hogy bár a pályahasználati díjak elengedésének bejelentését örömmel fogadták, ez nem elegendő ahhoz, hogy a szolgáltatás üzleti szempontból életképes maradjon. A magántársaság mintegy száz alkalmazottat, a munkaerő harmadát elküldheti.

A pályahasználati díj csökkentése jól jön az ÖBB árufuvarozó leányvállalatának, az Rail Cargo Austrianak, illetve magyar leányvállalatának is. A Rail Cargo Hungaria (RCH) eközben jelentősen fejleszti vontatókapacitását, miután az ÖBB felkérésére Magyarországon elvégeztette 56 új Vectron villamos mozdony hatósági vizsgálatát, a fék- és futáspróbákat, továbbá az európai vonatbefolyásoló rendszer tesztelését. Ezekkel a mozdonyokkal együtt már több mint kétszáz Vectron közlekedhet a magyarországi vonalhálózaton. A csúcstechnológiát képviselő mozdonyok alkalmasak arra, hogy Európában egyedülállóként jelenleg már húsz ország vasúthálózatán közlekedjenek.

Az RCH forgalmának nyolcvan százaléka nemzetközi fuvar, ezért is fontos járműparkja interoperabilitásának állandó fejlesztése, ezt segíti elő a Vectronok üzemeltetése. Az üzembehelyezési folyamattal egy időben folyik a mozdonyvezetők típusismereti képzése, mostanáig az RCH 115 mozdonyvezetője szerzett típusismeretet az 1293-as sorozatú vontatójárművekre.

2020 szeptember-október

Mozdonyvezetők Lapja

2020 szeptember-október

  • MOSZ 30. születésnap
  • MÁV-START hírek
  • Szolgálatteljesítés közben elhunytak
    emléknapja
  • MOSZ Horgászverseny Békéscsabán
  • Tíz mellékvonalon október 1-től visszaállt
    a vonatközlekedés.

Megtekintés Korábbi számok