A Fővárosi Ítélőtábla mint másodfokú bíróság kimondta, hogy a MÁV-START nem a jogszabályoknak megfelelően osztotta be mozdonyvezető kollégánk munkaidejét, akkor amikor a heti pihenőidő kiadását megelőzően nem rendelkezett a napi pihenőidő kiadásáról, a heti pihenőidő előtt a napi pihenőidőt nem adta ki.
Áprilistól Budapest és Bécs között valamennyi szórt elegyes küldeménnyel rakott RCH vonat mozdony- és mozdonyvezetőcsere nélkül a Rail Cargo Hungaria kizárólagos üzemeltetésében közlekedik. A heti 15 vonatpárhoz az RCH adja az osztrák vasúti infrastruktúrán közlekedésre is felkészített mozdonyvezetőket és magyar szakaszon a kocsivizsgálókat is.
Korrekciós béremelésben egyeztek meg az érdekképviseletek és az RCH, ennek eredményeként 3%, de legalább 15.000 forint összegű alanyi jogú alapbérfejlesztés valósul meg 2024. június 1-jei hatállyal.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete boldog nőnapot kíván a vasutas társadalom hölgytagjainak.
Kedves MOSZ Flotta tagok!
Alább olvashatjátok a Magyar Telekom tájékoztatását a 2024. március 1-től alkalmazott díjkorrekcióról.
Bővebb tájékoztatást telefonon tudok majd adni márciustól.
30/177-7660 Hegedűs Gizella
Tizenöt éve jött létre a Rail Cargo Hungaria, Magyarország piacvezető vasúti áruszállító társasága, Kovács Imre vezérigazgató további kínai mozdonyokat kíván vásárolni, és osztrák bért kell, hogy adjon a mozdonyvezetőknek, hogy ne Ausztriában keressék a kenyerüket.
Azonos tartalommal, mint a MÁV-Volán csoportnál. Aláírásra került a bérmegállapodás a munkáltató és a szakszervezetek között a GYSEV-nél. A bérfejlesztés 2024. január 1-i hatállyal, visszamenőlegesen kerül végrehajtásra. A Kollektív Szerződést aláíró szakszervezetek (GYSEV Dolgozók Szabad Szakszervezete, Mozdonyvezetők Szakszervezete, Vasutasok Szakszervezete) és a GYSEV Zrt., a GYSEV CARGO Zrt. 3 évre szóló bérfejlesztésről egyezett meg.
Miután a MÁV-Volán csoportnál megállapodással zárultak a bértárgyalások, a jelentős mértékű bérfejlesztés hatására a Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél a szakszervezetek kezdeményezték az idei évre érvényes bérmegállapodás korrekcióját, a kialakult bérfeszültség kezelését. A MOSZ nem írta alá az RCH bérmegállapodását és bízik abban, hogy az újranyitott tárgyalásokon eredményesen képviseli a mozdonyvezetők érdekeit az RCH-nál.
Tíz év múlva lehet többszereplős Magyarországon a vasúti közszolgáltatások piaca, mivel az ÉKM az uniós jogszabály lehetőségeivel élve tavaly decemberben új tíz évre szóló személyszállítási közszolgáltatási szerződést kötött a MÁV-START és a GYSEV társaságokkal. A buszközlekedésben idén márciusban írják ki a pályázatot, ott már versenyhelyzet lesz.
A Sáp állomáson történt balesetben megsérült kollégánk Ferenc a debreceni Kenézy kórház rehabilitációs osztályára került. Az osztályon szellemi és fizikai rehabilitációban vesz részt, ezáltal némi javulás tapasztalható az állapotában. Érzékeli a külvilágot, kommunikál a körülötte lévőkkel.
A Fővárosi Ítélőtábla mint másodfokú Bíróság helybenhagyta a Fővárosi Törvényszék Munkaügyi Kollégiuma elsőfokú ítéletét. A MÁV-START Zrt. helytelen munkaidő-beosztási gyakorlatot folytat, a napi és a heti pihenőidő nem összevonható és nem számolható egybe. Ha nem biztosított az előírt pihenőidő, az megalapozza a bérpótlékra való jogosultságot. Az ítélet jogerős.